Yoga-Boost i Mariefred 13 november 2021

Program

– OBS! Kontrollera att du inte bokar pass som hålls samtidigt! –  

GLÖM INTE ATT TA MED DIG DIN EGNA YOGAMATTA

NERE:

09.00-09.50 Freepower (Sophie Djusberg)

10.00-10.50 Flödes Yoga (Majja Lundh)

11.00-11.50 Soma Move® (Annika Lans)

12.00-12.50 Global Yoga (Nathalie Nilant) 

13.00-13.50 Soma Slow (Sophie Djusberg) 

14.00-14.50 Afro-dans (Johanna Bouveng)

15.00-15.50 Yoga Ladder Flow (Anna Lindh)

16.00-16.50 Avslutande Yinflow (Karin Chaikiat Sjödin) 

UPPE:

09.00-09.50 Yin Yoga (Vivi Norén)
10.00-10.50 Fascia Release (Maria Moberg)
11.00-11.50 Yoga / Wabing (Anci Näslund)
12.00-12.50 Yin Yoga (Maria Moberg)
13.00-13.50 Yinyoga med pressur (Majja Lundh)
14.00-14.50 Workshop – Asana-Lab (Maria Moberg)
15.00-15.50 Happy, healthy & holy (Malin Svanholm)

  • Ta gärna med en tröja och varma sockor för att hålla värmen då salen kan upplevas sval.

  • I priset ingår 4 pass och vill du gå på fler kan du boka och betala på plats, 150 kr/pass. I mån av plats.

  • Lunch – se information i fliken under passbeskrivningar nedan. 

     

PASSBESKRIVNINGAR 


FREEPOWER 

Sophie Djusberg 09.00-09.50 NERE                              

Ett pass för skärpa och stuns i kroppen och sinnet, som både är spänningslösande och energigivande! Det är också ett pass som kan lära oss både att vara aktiva och offensiva OCH stilla och receptiva. Det är en kombination av utvalda yogaserier, serier med kampsportsliknande övningar och avslutande meditation. Tempot är ostressat och kontrollerat men övningarna starka och utförs utan paus. 

YIN YOGA 
Vivi Norén 09.00-09.50 UPPE

Yin Yoga betyder så mycket mer än att “stretcha” leder och bindväv i olika positioner. Det handlar också om att stilla sinnet, att landa, acceptera, känna in, att närvara, ha tålamod och medkänsla. I detta pass är syftet att ge sig själv omsorg och att fokusera på att hitta till de där snälla och mjuka tankarna om oss själva.

FLÖDES YOGA
Majja Lundh 10.00-10.50 NERE

Nästan alla yoga positioner har historiskt sätt en myt/berättelse bakom sig. Dessa är både fascinerande och lärorika att ta del av.  Detta pass är inspirerad av myten om vrikshasana – trädets position. En ”yogasaga” för vuxna som blandas in i ett kreativt och roligt flödespass som är fylld med energi för dig som vill hitta nya infallsvinklar både på yogamattan som till livet i stort.

FASCIA RELEASE
Maria Moberg 10.00-10.50 UPPE

Strukturerad Bindvävsbefrielse med hjälp av bollar.  Idag vet vi tack vare forskning att bindväv är ett nätverk med levande fibrös kroppsvävnad som fungera som ett eget kommunikationssystem. Är din bindväv stel påverkas hela din kropp. Inflammationer eller knutor på ett ställe kan ge upphov till obehag eller smärta på ett helt annat. Under passet får du lära dig hur du själv systematisk kan massage den med hjälp av bollar.

SOMA MOVE 
Annika Lans 11.00-11.50 NERE

Här förenas rörelse och kunskap, ett pass som är grundad på teorin om att använda kroppen som helhet för att bli stark, smidig och skadefri. Du arbetar med kroppen som ditt motstånd och med underlaget som ditt redskap. Rörelserna avlöser varandra och är inte så noggranna i sin teknik och placering som de är engagerade och lustfyllda. Händer och grepp är tongivande och varje rörelse seglar på kraftfulla andetag.

YOGA / WABING  
Anci Näslund 11.00-11.50 UPPE

Shake it off med Wabing – en enkel, effektiv och avslappnande kroppsmeditation för att balansera nervsystemet. För att landa i våra kroppar börjar vi med en yoga sekvens. Därefter aktiverar vi kroppsliga vibrationer – ”The Good Vibrationn” – som frigör spänningar; fysiska, känslomässiga, mentala och själsliga. Läkande inifrån och ut.

GLOBAL YOGA 
Natalie Nilant 12.00-12.50 NERE

En födande och stilla Yin-Yang klass möts dessa två krafter i dynamiska och kraftfulla positioner till mer mjuka och stilla. Detta skapar värme och kraft i kroppen under Yangdelen som sedan ökar energiflödet och får allt detta att landa in i YinYogans öppnande och avslappnande positioner.

YIN YOGA
Maria Moberg 12.00-12.50 UPPE

Yin & Hoóponopono är en gammal ursprunglig hawaiiansk både läkande och djupgående healingmetod för att hitta till förlåtelse samt försoning där vårt hjärtchakra helt står i fokus. Metoden tillsammans med yinyogans långsamma tempo är en unik och fantastiks kombination.

SOMA SLOW
SophieDjusberg 13.00-13.50 
NERE

Ett pass som är långsamt men inte segt. Inkännande och utmanande. En mjuk väv av rörelser där du blir varm men inte svettig, tränad men inte belastad. Allt sker med största närvaro i en stående praktik som inte ens kräver en yogamatta

”YINYOGA MED PRESSUR
Majja Lundh 13.00-13:50 UPPE

Ibland känner man att det ömmar någonstans i kroppen, men när man trycker på känns det inte som ett blåmärke som gör ”ont-ont”, utan liksom ”skönt-ont ”. Då kan det vara en triggerpunkt i muskeln som värker, bränner eller molar. I den här klassen får du möjlighet att bearbeta triggerpunkter och reglera muskelspänningar med hjälp av stilla yinyoga-positioner kombinerat med pressur av tennisbollar. Du kan öka din kropps- och självkännedom genom att fysiskt och kognitivt utforska dina muskelkedjor, spänningsnivå och reaktion på det du hittar” 

AFRO-DANS
Johanna Bouveng 14.00-14.50 NERE

En fartfylld dansklass med både kraft och känsla. Här förmedlas rörelseglädje och livsenergi i ett enkelt flow där alla kan vara med. Vi dansar för att vi älskar att röra oss. Vi blir genomsvettiga och lämnas med en oslagbar känsla av eufori.

WORKSHOP ASANA-LAB
Maria Moberg 14.00-14.50 UPPE

På ett enkelt och lekfullt sätt utforskar vi syftet med några av de allra vanligaste yogapositioner.  Vi undersöker både från ett rent anatomiskt perspektiv och även utifrån livskraftsperspektiv (Prana). Avsikten är att lära oss hur vi kan undvika skador och hur vi kan få en djupare och en mer meditativ yogaupplevser.

YOGA LADDER FLOW
Anna Lindh 15.00-15.50 NERE

Yoga Ladder Flow – Du måste finnas
Anna har designat en helt ny fysiks yogaklass där du yogar i fyrtakt! Klassen byggs upp i olika segment med basen i solhälsningen och slutprodukten blir en ”yogakoreografi” till en specifik låt.
Anna har till YogaBoost valt NewKids låt Du måste finnas. En fin hyllning till de som lämnat jordelivet Närvaron är TOTAL och musiken har stor betydelse för känsla och rörelse.

HAPPY HEALTHY & HOLY 
Malin Svanholm 15.00-15.50 UPPE

Ett mjukt och skonsamt yoga pass där vi utforskar och balansera våra olika lager som kallas för shariras på sanskrit. Genom mjuka yogaflöden och andningsövningarna adresseras dessa lager, som är vår fysiska kropp, vår mentala kropp och vår andliga del. Flödet är långsamt för att vi ska hinna reflektera och ta hänsyn till vad våra olika kroppar har behov av. Yogapasset avslutas med en meditation. 

AVSLUTANDE YINFLOW 
Karin Chaikiat Sjödin 16.00-16:50 NERE

Klassen med varande som signum! Här öppnar vi upp för utrymme i kroppen och mjuknar in i runda avspända flöden där du hittar din form av både rörelse och stillhet. Vi ligger, sitter och rör oss däremellan med blicken vänd inåt mot det som pågår. Vi är, upptäcker och finns till. Och avslutar så klart i stillhet i takt med våra andetag och våra hjärtslag.