Teneriffa-Aktiv Senior Nov/Dec 2017

Träning & Program

Träningsupplägg

3-4 instruktörer och ca 6 pass om dagen, gruppen är mellan 30-40 personer och de flesta resenärer +60, ensamåkande, par eller vänner. 

På Aktiv Senior är träningen uppbyggda runt våra 3 hörnstenar: 

Rörlighet, som Yoga, vattenjympa, strecht och flex, med mera 
Styrka, som tex dans, cirkelträning, core med mera.
Kondition, som stavgång, jogg, dans, jumpa med mera. 

Grundkonceptet har fötts ur Training Camp men där träningsdelen inte är fullt lika intensiv, färre antal pass och lite mer tid för återhämtning. 

Allt är anpassat för dig som nått en lite bekvämare ålder och som gillar att röra på dig. Passen är mellan 30-45 minuter. Självklart är du med på så många pass du vill och orkar, att vara på semester innebär också återhämtning och här kan du göra det i en solstol på stranden…

På Aktiv Senior erbjuder vi inte löpning som gruppträning, däremot finns möjlighet att springa på strandpromenaden. 

Aktiva utflykter

Bergspasset, torsdag, en härlig utflykt där vi kommer vandra i magiska Mascadalen, du kommer att njuta natur i lagom utmanande och kuperad terräng. 

Tider för träningspass
– Det kommer erbjudas olika Springtimepass, nedan är ett preliminärt dagsprogram. Passen är ca 45 minuter långa. 

07:30 Yoga/Stavgång
09:30 Styrka som tex cirkelfys/core
11:30 Vattenjympa 
12:30 Vattengympa/rörlighet
15:30 Kondition som dans/gympa
17:00 Yoga/stavgång 
18:00 Avslappning med rörlighet 

I tillägg erbjuder vi gymskola och träningsskola för dig som vill lära dig lite mer om hållbar träning.