Springtime Skicamp

Program

PRELIMINÄRT PROGRAM
(vi reserverar oss för justeringar i programmet)


TORSDAG

  • Avresa med SJ från Stockholm C kl.17:01 (observera att tågtider kan komma att ändras)
  • Mats Larsson finns med under tågresan för att introducera er till helgens träning. 
  • Ankomst Östersund C kl.22:01. Därefter busstransport till boendet vid Östersund skidstadion. 

FREDAG

  • Frukost
  • Förmiddag – teknikträning (fokus på tyngdöverföring, balans och diagonal träning) halva gruppen kör distans på egen hand.
  • Lunch med uppföljning av utrustning/vallning, möjlighet att justera utrustningen.
  • Eftermiddag – teknikträning (fokus på tyngdöverföring, balans och diagonal träning) halva gruppen kör distans på egen hand.
  • Stretch/återhämtande rörlighetspass (ca 30 min) alternativt inspiration till förberedande styrketräning för skidåkare (ca 60min). Gruppen delas på hälften och halva gänget går till ett närliggande gym, andra halvan stannar för rörlighets/stretchpass. 
  • Tid för bastu
  • Middag

LÖRDAG

  • Yogainspirerat rörlighetspass (30 min)
  • Frukost
  • Förmiddag – teknikträning (fokus stakning och stakning med frånskjut) halva gruppen kör distans på egen hand.
  • Lunch
  • Eftermiddag – teknikträning (fokus stakning och stakning med frånskjut) halva gruppen kör distans på egen hand.
  • Stretch/återhämtande rörlighetspass (ca 30 min) alternativt inspiration till förberedande styrketräning för skidåkare (ca 60min). Gruppen delas på hälften och halva gänget går till ett närliggande gym, andra halvan stannar för rörlighets/stretchpass. 
  • Tid för bastu
  • Middag
  • Föreläsning

SÖNDAG

  • Yogainspirerat rörlighetspass (30 min)
  • Frukost
  • Förmiddag – intervallpass alt långpass för den som vill. Tid till att få sista tipsen av coacherna. 
  • Lunch med summering och avslut.
  • Hemresa från Östersund C 14:34 framme Stockholm C 20:08. 

Definitivt program och sista informationen kommer att skickas ut ca en vecka innan respektive Skicamp.