Springtime Skicamp

Program

PRELIMINÄRT PROGRAM
(vi reserverar oss för justeringar i programmet)


TORSDAG

  • Egen transport till Östersund. En transferbuss till Arctura Lodge kommer att finnas i anslutning till kvällståget. Tid uppdateras när SJ släpper sin tidtabell i slutet av september. 

FREDAG

  • Frukost
  • Förmiddag – teknikträning (fokus på tyngdöverföring, balans och diagonal träning). Vi delar gruppen så att man kör teknik halva passet och egen åkning halva passet.
  • Lunch med uppföljning av utrustning/vallning, möjlighet att justera utrustningen då sportshopen har öppnat. 
  • Eftermiddag – teknikträning (fokus på tyngdöverföring, balans och diagonal träning) Vi delar gruppen så att man kör teknik halva passet och egen åkning halva passet.
  • Stretch/återhämtande rörlighetspass (ca 30 min). Gruppen delas på hälften och vi kör i två omgångar. 
  • Tid för bastu
  • Middag

LÖRDAG

  • Yogainspirerat rörlighetspass (30 min)
  • Frukost
  • Förmiddag – teknikträning (fokus stakning och stakning med frånskjut) Vi delar gruppen så att man kör teknik halva passet och egen åkning halva passet.
  • Lunch
  • Eftermiddag – teknikträning (fokus stakning och stakning med frånskjut) Vi delar gruppen så att man kör teknik halva passet och egen åkning halva passet.
  • Stretch/återhämtande rörlighetspass (ca 30 min). Gruppen delas på hälften och vi kör i två omgångar. 
  • Tid för bastu
  • Middag
  • Föreläsning

SÖNDAG

  • Yogainspirerat rörlighetspass (30 min)
  • Frukost
  • Förmiddag – intervallpass alt långpass för den som vill. Tid till att få sista tipsen av coacherna. 
  • Lunch med summering och avslut.
  • Egen transport hem. En transferbuss från Arctura Lodge kommer att finnas i anslutning till eftermiddagståget. Tid uppdateras när SJ släpper sin tidtabell i slutet av september. 

Definitivt program och sista informationen kommer att skickas ut ca en vecka innan respektive Skicamp.