Hej,
Vi hoppas att allt är bra och att dina förberedelser inför Honolulu Marathon går som de ska. Här kommer information om resan och dina färdhandlingar.
RESEDOKUMENT
Resedokumentet hittar du bifogat i ditt mail. Vänligen läs igenom att sammanställningen stämmer. Har du bokat utflykter ska dessa framgå här.
Observera att ingen voucher behövs till varken hotell eller utflykter.
FLYGBILJETT
Din flygbiljett med flygtider och referensnummer mejlas separat.
Du checkar in med ditt referensnummer och ditt pass.
VIKTIGT
Före avresan måste ni uppge era passuppgifter samt adress i USA första natten, ni gör detta på SAS hemsida
Jamaica Bay Inn
4175 Admiralty Way Marina del Rey, California 90292
23 kg incheckat bagage ingår. Mat och alkoholfri dryck ingår på planet.
Är det något mer du undrar över ber vi dig att omgående kontakta oss.
Kom ihåg att ta med passet.
Flygbiljetten mellan öarna får ni på plats.
VISUM MÅSTE DU SJÄLV ANSÖKA OM PÅ INTERNET
För inresa till USA gäller att du måste anmäla dig via internet minst 72 timmar före avresa. Inresetillståndet gäller sedan för obegränsat antal inresor under två år. Detta görs på följande länk klicka dig vidare till svenska för att fylla i anmälan. Alla måste göra detta via denna länk på egen hand minst 72 timmar före avresa, kostnaden ligger idag på 14 USD och du betalar med kreditkort vid registreringstillfälle. Giltigt pass måste tas med på resan.
VISUM – OBS !
Svenska medborgare som har rest till eller varit i Iran, Irak, Sudan eller Syrien efter den 1 mars 2011 eller har dubbelt medborgarskap i någon av dessa länder måste ansöka om visum via USA:s ambassad eller konsulat.
PASS
För svenska medborgare krävs giltiga pass som är maskinellt läsbara. Inga provisoriska pass accepteras. För barn krävs eget pass. Kontrollera att ditt pass är giltigt för inresa till USA. Resenärer av annan nationalitet än svensk bör kontrollera vad som gäller med Amerikanska ambassaden alternativt sin egen myndighet.
SAMLING AVRESA
Vi har en frivillig samling på Arlanda, på terminal 5, den 1 december. Samlingen sker från 08.50 vid utgången, gaten, för flyget till Los Angeles. Där möter du reseledare Hans Lodin titta efter Springtimekläder. Gruppen består av 19 personer.
VID ANKOMST LOS ANGELES
Vid ankomst till Los Angeles hämtar du ditt bagage och passerar passkontrollen där du blir mött av en representant från Springtime. Vi har en privat buss bokad för gemensam transport till hotellet.
INCHECKNING PÅ HOTELL
Ingen hotellvoucher behövs
Du visar upp ditt pass vid ankomst för att checka in.
HOTELLEN
Här kan du läsa mer om hotellen
STARTBEVIS
Mailas till er direkt från arrangören runt 1 december.
INFO för loppet
Följ denna länk för att komma till loppinformation
Program
Följ denna länk för att se resans program
RESELEDARE
Hans Lodin. Telefonnummer: +46 76 765 25 69
Hasse har varit ledare många gånger på resan till Kalifornien och Hawaii.
ÖVRIGT
Vänligen kontrollera så att du har en bra reseförsäkring. Har du en hemförsäkring kan det vara en god idé att kontrollera vad som innefattas av denna på resan.
Som betalningsmedel är kreditkort bäst. I princip alla försäljningsställen godkänner betalning med kreditkort. Det går också bra att ta ut kontanter i bankomater med ditt vanliga bankkort och pinkod. Undvik stora summor i kontanter.
Det krävs en adapter för att medtagna elektriska apparater ska fungera i USA.
Medeltemperatur Honolulu december är 25 grader på dagen, 20 grader på natten och 25 grader i vattnet.
Vi önskar dig en härlig och minnesvärd resa!
Med vänliga hälsningar
Springtime
Gustavslundsvägen 34,1tr – 16751 Bromma –
E-post: info@springtime.se – Telefon: 08-54553540
Lämna en recension