Aktiv Senior Portugal - Long Stay

Träning och program

Träningsupplägg

3-4 instruktörer och ca 4-6 pass/aktivieter om dagen, gruppen är mellan 30-50 personer och de flesta resenärer +60, ensamåkande, par eller vänner. 

På Aktiv Senior är träningen uppbyggda runt våra 3 hörnstenar: 

Kondition, som stavgång, jogg, jympa med mera. 
Rörlighet, som Yoga, vattenjympa, strecht och flex, med mera 
Styrka, som tex, cirkelträning, core med mera.

Grundkonceptet har fötts ur Training Camp men där träningsdelen inte är fullt lika intensiv, färre antal pass och lite mer tid för återhämtning. 

Allt är anpassat för dig som nått en lite bekvämare ålder och som gillar att röra på dig. Passen är mellan 30-45 minuter. Självklart är du med på så många pass du vill och orkar, att vara på semester innebär också återhämtning och här kan du göra det i en solstol på stranden…

På Aktiv Senior erbjuder vi inte löpning som gruppträning, däremot finns möjlighet att springa på strandpromenaden. 

Aktiva utflykter 

Bergspasset och Sangriaturen
Varje vecka ger vi oss en gång upp i bergen för att gå en längre promenad. Start och mål är i den charmiga lilla byn Odeleite där vi ofta avslutar men en kaffe och glass.

Att promenera till Spanien låter långt men är bara ca 5 km plus 15 minuters färjetur. Om belöningen dessutom är en Sangria (alkoholfria alternativ finns) så brukar det bli bra uppslutning på dessa promenader.

Tider för träningspass
Nedan är ett preliminärt dagsprogram. Passen är ca 30-45 minuter långa. 

Exempel på ett dagsprogram:
07:30 Stavgång/morgonpromenad
08:15 Rörlighet/Yoga
09:00 Frukost
10:30 Core   
15:00 Gymskola
16:30 Cirkelfys
17:15 Yoga/rörlighet
19.00 Middag
20.30 Mingel

Vi lånar även ut utrustning som tennis- och padelrack, golfklubbor mm och givetvis kan vi hjälpa till att boka tider på golf- och tennisbanor om så önskas.