Du reser tryggt med Springtime

Du reser tryggt med Springtime

Vi arrangerade vår första resa 1986 och har sedan dess haft fler än 100 000 nöjda resenärer. Lång erfarenhet innebär många fördelar, men framförallt är det en trygghet. Även om de flesta av våra resenärer aldrig behövt fundera i de banorna kan det vara skönt att veta att du får hjälp om olyckan är framme. 

Att arrangera resa innebär att arrangören alltid ställs inför utmaningar. Dessa kan vara av olika karaktär såsom inställda flyg, olycksfall, sjukdomar, oväder etc. För att nämna några incidenter så var askmolnet 2010 en riktig utmaning. Denna slutande med att vi bussade hem 150 resenärer från Monte Gordo till Sverige. 2012 ställde New York Marathon in när samtliga 1000 personer var på plats i New York. Detta är således en arrangörs vardag. 

Nu är vi mitt i en pandemi vilken har drabbat hela resebranschen väldigt hårt. Vi är dock glada över att vi kan genomföra vår höstsäsong i Portugal och alla våra medarbetare och ledare är väldigt taggade över att komma iväg. Vår ambition är som alltid att bjuda på en fantastiskt upplevelse! De små problem som kommer att uppstå kommer vi att lösa. Om det mot förmodan blir stora problem så löser vi dem också. Det är helt enkelt det vi gör.

Förutom att du ska känna att du kan lita på oss så har vi ett flertal partners och organisationer som både vägleder och övervakar vårt arbete men som också ser till att du är skyddad beroende på vilken situation du eventuellt skulle hamna i.

Att resa med en arrangör

Som researrangör måste vi förhålla oss till och följa de riktlinjer som våra myndigheter ger oss, inte minst UDs reserekommendationer. Om UD avråder från att resa till en viss destination så faller alla avtal och alla pengar återbetalas. Detta gäller även i fall då en myndighet i det land vi ska resa till tar beslut som gör att resan inte kan genomföras. Om ingen myndighet tagit ett beslut som påverkar resan så gäller däremot vanliga avbeställningsvillkor.
När avråder UD från resor?

Aktuellt:
Frågor och svar om covid-19  från Folkhälsomyndigheten

Paketreselagen

Om du har bokat en paketresa (vilket våra resor är) är du skyddad av paketreselagen. Det innebär att du som resenär är skadeslös i det fall en av våra leverantörer inte fullföljer det som lovats. Skulle något sådant inträffa erbjuds du då ett likvärdigt alternativ för hotell, flyg eller annan typ av transport – och i annat fall får du pengarna tillbaka.
Läs mer om paketreselagen hos Konsumentverket

Resegarantier

Vi har ordnat resegaranti hos Kammarkollegiet. Det betyder att du kan få ersättning om din resa blir inställd eller avbruten om vi mot förmodan skulle drabbas av insolvens.
Kontrollera att vi har ordnat med resegaranti

Lokala agenter och svenska reseledare

Vi har svenska reseledare på våra destinationer som tillsammans med våra lokala agenter tar mycket god hand om dig. Oavsett om något oönskat skulle inträffa under din resa eller inte.

Springtime är medlemmar i Svenska resebyrå-och arrangörsföreningen (SRF)

Vi är medlemmar i SRF och det är en kvalitetsstämpel. Alla medlemmar förbinder sig att följa SRF:s uppförandekod, stadgar och andra riktlinjer samt att följa beslut fattade i Allmänna reklamationsnämnden och UD:s reserekommendationer. De bevakar och ger oss råd i branschgemensamma frågor och påverkar riksdag, regering och offentliga myndigheter när det gäller utredningar och lagförslag. 

Europeiska sjukförsäkringskortet (viktigt att ta med!)

Ta med det Europeiska sjukförsäkringskortet på resan eller beställ ett sådant utan kostnad hos försäkringskassan. Det ger dig rätt till nödvändig sjukvård i andra EU/EES-länder.

VARMT VÄLKOMMEN PÅ EN RESA MED TRYGGHET, OMTANKE, GEMENSKAP OCH AKTIVITET I FOKUS!

 

Inga inlägg hittades.

Arkiv

    Kategorier